vrijdag 21 december 2012

Next Blog

Hey allen,

We zijn ondertussen weer een stukje verder sinds de vorige blogpost. Zo hebben we in de tussentijd onder andere een presentatie gehad en een belangrijke vergadering om alles wat scheef zat recht te trekken.

Tijdens de presentatie is was het ons niet gelukt om een werkende demo te kunnen presenteren. Dit heeft eigenlijk twee oorzaken. Allereerst is er de focus die wij hebben gelegd op het verkrijgen van een goed eindproduct. Zo hebben we tijd gestopt in een particlesysteem en in de alternatieve besturing met de Wii-mote. Dit zijn alleen niet echt boeiende dingen om te laten zien in een demo. Verder hebben we allerlei Jazz Jackrabbit-aspecten toegevoegd, maar ook hier geldt weer dat het niet bijzonder boeiend is om te laten zien. Zeker aangezien we gebruik maken van de TickTick-game die we met een opdracht van het vak Gameprogrammeren hebben gekregen. Hierdoor lijkt ons spel nog ontzettend veel op TickTick, en iedereen is hier wel aardig bekend mee.

Het tweede punt is het te weinig tijd besteden aan het project. Hier zijn we allen in meerdere of mindere mate schuldig aan. Daardoor zitten we nog niet op het beoogde aantal uur, en hadden we dus meer kunnen presteren en dus presenteren als we dit wel hadden gedaan.

Om ervoor te zorgen dat dit in het vervolg wel correct verloopt hebben wij als groep strakke afspraken gemaakt over wie wat moet doen binnen een bepaalde tijd. Deze is gezet op 7 januari. Door middel van de volgende blogpost kun je hier lezen hoe dit is gegaan.  Als we ons aan de gemaakte afspraken houden zijn wij ervan overtuigd dat we alles op tijd afmaken.

Dat was hem weer voor deze keer. Tot over twee weken.
Demiurge Gaming out...


Geen opmerkingen:

Een reactie posten